2012. május 21., hétfő

Lekváros gombóc

Aka szilvás gombóc, krumplis nudli lekvárral, mákkal stb. Nem voltam rajongó, mert arra a fullasztó tésztára emlékeztem belőle. Na, ez most nem ilyen lett. Kristóf ezt evett reggelire, ebédre és vacsorára is. Engedtem, mert szegénynek diétáznia kell. Ezért készül mostanában minden krumplival hús nélkül, de a krumplis tésztát már nem teszem fel újra ide.

Hozzávalók:
1 kg krumpli héjában főzve, összetörve
20 dkg liszt (kb.)
3 dkg vaj (esetleg zsír)
1 tk só
zsemlemorzsa


  1. A vajat a krumplival együtt összenyomom, megvárom míg kihűl, ez fontos, mert melegen több lisztet vesz fel és attól lesz kemény vacak.
  2. Sózom, lisztezem, majd kinyújtom a meglehetősen lágy tésztát.
  3. Pizzavágóval 7X7 cm-es négyzeteket vágok belőle, amikre én most egy kemény csipkebogyóízt tettem, de mehet bele fél szilva fahéjas cukorral, vagy lekvár, ami nem olyan folyós.
  4. Megfőztem sós vízben, csak 3-4 percet kell várni, amiután feljön a gombóc a víz színére.
  5. Pirított zsemlemorzsába forgattam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése