2012. május 10., csütörtök

Tarte tatin

A másik szülinapos torta: tarte tatin - némi túlzással

Hozzávalók:
20 dkg vaj
20 dkg porcukor
20 dkg liszt
2 tojás

Ezeket gyorsan összegyúrtam, hűtőbe tettem, és lisztett sodrófával kör alakúra formáztam.

Amíg hűlt, megpucoltam 3 nagyobb almát (savanykás zöldet és egy édesebb goldent), cikkekre vágtam, és elrendeztem egy kivajazott gyümölcstortaformában. Megszórtam kis cukorral (tényleg csak 3 csipettel) és fahéjjal bővebben. Erre ügyeskedtem rá a tésztát. Megigazítottam a széleket, és megsütöttem 250 fokon 20 perc alatt.

Tapasztalataim:
- Új tészta után kell néznem, mert ez nagyon édes volt.
- Nekem kellene hozzá a roppanós karamell, inkább a tetejéhez is nézek olyan receptet, ami előre karamellizálja a cukrot.
- Az egész mandula ropogóssága is feldobja a puha almát, azt is teszek majd bele.
- Az eredeti recept 30 percet süti 250 fokon, annyi idő alatt szétég a tészta, résen kell lenni.
- Valahogy a múltkor jobb volt, nem volt ilyen édes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése