2012. május 16., szerda

Virágos kakukkfű-sorbet

Az év első fagyigépes próbálkozása. Nem rossz, nem rossz, kicsit talán édes, de frissítő, izgalmas ízvilág. Az olaszok tényleg tudják, mit kell inni a hal és a főétel között! Én csak úgy ebéd után ittam, és egy kicsit fel is öntöttem.... :)

Hozzávalók:
500 ml víz
150 g cukor
4 virágos kakukkfűág

Limoncino és egy fagyigép

A vizet és a cukrot 15 percig főztem, majd 2 percre beletettem a kakukkfűágacskákat. Nem kell tovább benne hagyni, mert így is átveszi az ízét. Kihűtöm, kicsit a hűtőbe is beteszem, majd fagylaltgépben kristályosítom. A mélyhűtőbe most kis poharakban tettem el, ebből az egyiket beborítottam a poharamba, erre locsoltam limoncino-t, amit szintén a fagyasztóban tartottam. Díszítésnek szedtem még egy virágot az ízadó (nem izzadó) növényről, és egy kicsi borsmentát is lecsíptem.
A recept szerint meg lehet főzni más fűszerekkel is, nekem a citromfű és a menta ugrott be, esetleg rozmaring.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése