2012. május 8., kedd

A kuktába zárt nyúl esete

Még sose ettem ennyire omlós nyúlhúst! A kukta csodákat művel rövid idő alatt.


Hozzávalók:

Nyúlhús (kb. 1 egész)
1 kaliforniai paprika
3 fej hagyma
3 gerezd fokhagyma
2 dl fehér bor
20 dkg gomba szeletelve
1 csapott ek liszt
3 szem paradicsom hámozva, magtalanítva
só, bors, kakukkfű




  1. A nyúlhús darabjait olajban megsütöttem, kockára vágott kaliforninai paprikát pirítottam, ráöntöttem.
  2. hagymát pirítottam, majd a fokhagymát is hozzáadtam. Pároltam 1-2 percig.
  3. Hozzáadtam a gombát, sóztam, és elpárologtattam a levét teljesen.
  4. Lisztet szórtam rá, elkevertem.
  5. Paradicsomhúst is beletettem, végül felöntöttem a borral.
  6. Fűszereztem, forraltam, hogy az alkohol kimenjen belőle. Megsóztam a kuktába tett nyulat is. Végül ezt is ráöntöttem, és lezártam a kuktát.
  7. 40 percig főztem a húst, a csontról magától levált.

Rizsliszttel is meg lehet csinálni, akkor gluténmentesek is fogyaszthatják. Kicsit pepecselős volt összerakni, de lehet, hogy csak a gyerekek mellett tűnt hosszadalmasnak az elkészítése.
Az ízvilága finom, én most száraz szamorodnival főztem, illett bele.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése