2012. január 14., szombat

Zabsüti

A zabsüti olyan régi receptem, hogy már nem is emlékszem az eredetére! A sikere viszont töretlen. Öcsém elutazására ezt is csináltam, kicsit megvariáltam, amire ő csak ennyit mondott: "Van, amit kár variálni." Ebben van némi igazság, a változtatgatásra Gergő miatt került sor, miatta hagytam ki például a csokidarabokat. Ez nagy érvágásnak bizonyul.

Íme, az eredeti recept:

20 dkg zabpehely
10 dkg cukor
10 dkg liszt
10 dkg vaj
2 tojás
1 kk sütőpor (ezt rendszeresen kihagyom)
10 dkg étcsoki aprítva

Ezeket mind össze kell gyúrni, kicsi korongokat kell formázni a masszából, és sütőpapíros tepsiben 10-15 perc alatt 180 fokon kell megsütni. Vigyázat, utána még megkeményedik a keksz!


A variálásaim:
Liszt helyett darált mogyoró
csoki helyett, mellé durvára tört dió
alma kockák és sok fahéj
Mehet bele kókuszreszelék, mazsola, kakaópor, ki mit szeret.

4 megjegyzés:

  1. 1* próbáltam vaj nélkül.
    Hát nem ugyan az a hatás.

    VálaszTörlés
  2. Én cukor nélkül csináltam meg egyszer véletlenül, de úgy is elfogyott, csak lekvárral...

    VálaszTörlés
  3. Cukor helyett mézzel is lehet variálni, vagy akár felesben, ez a massza valóban mindent benyel, csak mindig legyen original is!

    A sütőpor valóban tök 8, h benne van-e vagy sem, nekem sem változtatott rajta soha.

    Egyszer beletoltam egyben az egész masszát a tepsibe, mondván majd abból megvacsizom azt tördelve... nem szabad.

    Kellenek a kis formák különben nem sül meg rendesen!
    Én max tenyérnyi méretűt szoktam csinálni, bár lányoknak az vacsira elég, ők inkább a 2-3cm átmérőjűeket szeretik.

    VálaszTörlés
  4. A "diszkoszkorongjaid" durván méretesek. Elhiszem, hogy nem szeretsz vacakolni a formázással, de ha vizes kézzel korongozol, akkor egész gyors!

    VálaszTörlés