2012. január 14., szombat

10. nap

Keményítő nap

Reggelit már nem írogatnám.

Ebédre nagyon finom szicíliai ratatuille-t készítettem  következő képpen:

Megpirítottam olajon 1 kisebb kockára vágott padlizsánt. Kiszedtem, és az edénybe pakoltam a többi hozzávalót:
1 nagy fej hagyma felkockázva
10 szem zöld olajbogyó
1 ek kapribogyó
3 gerezd fokhagyma
só, bors, petrezselyem

Összepirítgattam, majd rádobtam a padlizsánt és 3 felkockázott paradicsomot. Fedő alatt 20 percig pároltam.

A nap kedvéért rálapátoltam főtt rizsre, és rakottasnak megsütögettem 20 percig 180 fokon. Elfogyott ebédre a gyerekek segítségével mind.

Vacsira kénytelen voltam sült krumplit csinálni a kész zöldségleves mellé. Ez utóbbi csak hagymán, paprikán főzött sárgarépa, fehérrépa, krumpli őrölt köménnyel fűszerezve.


                                                      Csak a végét sikerült lefotózni.

A ratatuille-ba nyáron szoktam tenni még cukkínit is, de a szárzeller se rontja el.

2 megjegyzés: