2012. január 27., péntek

23. nap

Szénhidrát nap

Nem variáltam, mert tegnap kisütöttem a mai croissant-t, életem első croissant-ját. Nem sikerült tökéletesre a leveles tészta állaga, de olyan sikere volt az íze miatt, hogy mára alig maradt a 2 tepsinyi mennyiségből. Még ebédre is azt szeretett volna enni Kristóf. Ma megkóstoltam én is, és tényleg finom lett.

450 g liszt
1 tasak élesztő
280 g langyos tej
15 g só
75 g cukor
250 g vaj
tojás a kenéshez

A lisztet elkeverem a sóval, cukorral, hozzáöntöm a tejes élesztőt. Jó ragacsos a tészta, én adtam még hozzá lisztet apránként. Összegyúrtam, egy órát pihentettem a hűtőben. A vajat lisztes munkalapon kinyújtottam, és kinyújtott tésztára tettem. Összehajtottam harmadolva, kinyújtottam dögönyözés után, megint összehajtottam. Pihentetni, hajtogatni kell felváltva háromszor. Végül hagyjuk a hűtőben fóliával szorosan becsomagolva és csak másnap nyújtsuk ki és vágjuk fel. Nekem nincs spéci vágóm, arra jöttem rá, hogy 20 cm magas háromszögnek 10 cm alapot érdemes hagyni és ezt feltekerni úgy, hogy a felső csücskét kihúzzuk tekerés közben. 1,5 órát kell keleszteni, utána lekentem tojással és 15 perc alatt 180 fokon megsütöttem.
Legközelebb alaposabb lennék a pihentetést illetően. Sok időt igényelt, de óriási sikere lett.


Egész nap maradtam a kenyérnél vajjal, mézzel, lekvárral. Nem főztem semmit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése