2012. március 17., szombat

Citromtorta

A tésztához:
1 citrom
225 g liszt
2 kk sütőpor
4 közepes nagyságú tojás
225 g puha vaj
225 g porcukor

A krémhez:
2 db tojás
75 g cukor
1 citorm
50 g vaj


A mázhoz:
1 citrom
125 g porcukor

  1. Lisztet elkevertem a sütőporral, majd belemorzsoltam a vajat.
  2. A cukrot és a tojásokat is belekevertem, végül a citrom levét és héját.
  3. 20 cm-es formában sütöttem 180 fokon egyben, de lehet 3 részben is, és akkor nem kell a végén felvágni.
  4. A krémhez a felvert tojásokhoz adtam a cukrot, citromhéjat, -levet és a vajat, majd gőz fölött jó  sokáig kevergettem, amíg besűrűsödött. Haladók dupla aljú edényben kisebb láng fölött is megcsinálhatják gyors kevergetéssel. Hagyjuk kihűlni.
  5. A tortalapok közé töltöm a krémet, a felső részre cukormázat tettem, amit a cukorból és citromléből kevertem. Citromhéjforgáccsal díszítettem.

Ha van ideje összeérniük az ízeknek, akkor sokkal finomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése