2012. március 30., péntek

72. nap A zsír üldöz engem!

Szénhidrát nap

A zsírt szeretem. Vaj, sajt, tejföl, tejszín, tojássárga, majonéz formájában. Nem szoktam ugyanakkor szalonnázni. Ezt sajnos apám nem érti, ezért alkalmanként ellát egy kisebb táblával. Kerülgetem a hűtőmben egy ideje az utólsó adagot, végül találtam hozzá receptet. Ez mondjuk nem vitte el az egész porciót, de a harmadát igen. Ha valaki bírja a disznó ízét, annak bátran ajánlom az alábbi muffint, mert egyébként nem rossz, csak benne az átható pörc íze. Amúgy sósnak pestós tésztát ettem ma inkább.

Az ezeredényes muffin

20 dkg szalonna
1 fej hagyma
20 dkg főtt kukorica
30 dkg liszt
10 dkg vaj
1 dl tejföl
1 dl tej
2 tojás
5 dkg sajt
1/2 tasak sütőpor

A szalonnát megpirítjuk, majd hozzáadjuk a hagymát, végül a kukoricát. A többi hozzávalót elkeverjük, a legvégén belekeverem a kukoricás hagymás ragut. 200 fokon sütöttem 35 percig. Csak úgy bugyborékolt a muffinok körül a zsír. Maradt a sütőforma alján is belőle. Ennek ellenére a muffinok ropogós szélűek voltak és belül omlósak. Érdemes kipróbálni.

A forrás: http://fozzunkolaszul.blogspot.com/2011/11/boritomumus.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése