2012. március 16., péntek

Almás műzli, avagy a házi cerbona sikere

Amikor felsoroltam a hozzávalókat a ház urának, a reakció egy fintor volt. A kóstolót viszont újabb adag  rendelése követte. Hozzáteszem, nekem kicsit édes, és a sütési időm is rövidnek bizonyult.


Hozzávalók:
2 nagyobb alma
175 g vaj
175 g barna cukor
2 ek méz
fél tk őrölt fahéj
50 g mazsola
225 g zabpehely
2 ek napraforgómag (opcionális)

  1. A hámozott kockázott almákat 10 perc alatt puhára pároltam 25 g vajjal kis lángon.
  2. Hozzáadtam a maradék vajat, cukrot, mézet, mazsolát, fahéjat, és addig kevergettem, amíg a vaj elolvadt teljesen.
  3. Belekevertem a zabpelyhet és a napraforgómagot, és áttettem egy kisebb (18x27cm-es) sütőpapíros tepsibe a masszát, és a tetejét elegyengettem egy kanál hátuljával.
  4. 25 percig sütöttem 160 fokon, de addig kellett volna sütnöm, amíg kicsit jobban megszilárdul, de még puha marad. Sütés után 10 percig még pihentetni kell, mielőtt felvágjuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése