2012. március 8., csütörtök

58. nap

Keményítő nap

Kelkáposzta főzeléket főztem, de nem sikerült valami fényesen az állaga. Hiába, a jó főzelék nekem örök rejtély marad!

30 dkg kockázott krumplit tettem fel főni sós, őrölt köményes vízben borssal. 10 perc után hozzáadtam 50 dkg káposztát csíkokra vágva. Amikor a káposzta is megfőtt, berántottam 1 ek rizslisztből készült paprikás fokhagymás (4 gerezd) rántással. De valahogy nem volt már mit besűríteni. Ízre nem volt rossz.

Sütöttem kenyeret s, ezúttal egy hagyományosabb verzióban.
50 dkg liszt (vegyesen, mint mindig)
1 csomag élesztő
1 kk cukor
2,5 dl víz
1 kk só
őrölt kömény egy kevés

A cukrot elkevertem a víz egy részével, beleöntöttem az élesztőt, és felfuttattam. A lisztet elkevertem a sóval és a köménnyel, végül összegyúrtam az élesztővel és a maradék vízzel. Hagytam kelni most épp 4 órát (a recept egyet ír). Kipüföltem belőle a levegőt, megint formázgattam egyet, és végül a tepsiben hagytam kelni még félórát. Vizes sütőben sütöttem 200 fokon egy órát. Frissen az igazi.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése