2012. március 21., szerda

63. nap

Gyümölcs nap

Ez a napom délután kettőkor átfordult fehérje napba, mert belekóstoltam a harcsapörköltbe, és ha már így alakult, ettem is belőle rendesen estig. A pörkölt a szokásos módon készült, inkább egy fantasztikus zsemlereceptet osztanék meg. Amikor gyúrtam, akkor bizony nehéz volt a kovászos lisztbe beledolgozni a további hozzávalót. Arra gondoltam, nagyon jónak kell lennie, hogy én ezzel máskor is bajlódjak, és lőn! Olyan   állaga van a tésztájnak még másnap is, hogy az valami csoda! Bevonul a recepttáramba a legjobbak közé!

Hozzávalók:

60 dkg liszt
2 tk szárított élesztő
1 tk só
3 dkg vaj
1 dl natúr joghurt
2 tk só
1 tojás




  1. A liszt felét elkevertem a 1 tk  élesztővel, 1 tk sóval és 1,5 dl vízzel, majd hagytam kelni 12 órát.
  2. Másnap hozzákevertem a maradék lisztet, élesztőt, sót, vajat, joghurtot. Ezt jó nehéz alaposan összedolgozni.
  3. 2 órát hagytam pihenni, kelni, majd szépen feldaraboltam 8 esetleg 10 kisebb zsemlére, 
  4. 30 perc pihenő után megkentem a felvert tojással, és kisütöttem 250 fokon 15-20 perc alatt.


A forrás: Csigazsemle

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése