2012. március 9., péntek

Az albínó nyúl vs a vérnyulak

Történt pedig, hogy színes cukormázat álmodtam a házi készítésű, jelentős cukor mennyiség hiányában meglehetősen semleges ízű háztartási kekszem tetejére. Meg is próbálkoztam a porcukor-málnalekvár kombóval, ami isteni finom lett, csak épp a rajzoló alkalmatosságomon kifogott. Olykor eldugult a toll hegye, majd amikor hústűvel megbabráltam, kiömlött a piros anyag. Így lettek végül a keksznyulak vörösre festve bőségesen. Amúgy ízre kiváló, de kínálni csak olyan locsolóknak érdemes, akikre rá akarunk ijeszteni.


A keksz összetevői:

500 g liszt
10 dkg vaj
2 dl tej
1 tojás
1 kk só
1 kk cukor
2 kk fahéj

Összegyúrtam, hűtőben pihentettem, kinyújtottam, kiszaggattam, 180 fokon kisütöttem tepsinként 20 perc alatt. Olyan réteges, mint a háztartási keksz. Olyan íztelen is, de nekem pont ezért tetszik, mert csak a fahéj dominál. Amúgy édesszájúaknak lekvárral jobban csúszik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése