2012. március 28., szerda

70. nap

Fehérje nap

Rántott pulykamellet ettem salátával, kicsi sajttal. Ittam egy erős kávét, mert délutánra alig szédelegtem a közelgő front miatt. Vagy egy óra is kellett, mire magamhoz tértem.
Délelőtt azonban sütöttem még egy krumplis kenyeret. Nem voltam nagy rajongója korábban a burgonyás kenyereknek, de ez a recept zseniális! A kenyér puha, és az állaga tökéletes. Hirtelen az is gondot okozott, hogy csak vajjal egyem, mert így érezni igazán a kenyér ízét, vagy pakoljam meg sonkával sajttal, ahogy fehérje napon lehet. Végül a szelet egyharmadát vajjal ettem, a másik felét pedig szendvicsnek salátalevéllel kiegészítve.
Olyan finom lett, hogy kénytelen voltam repetázni belőle, bár egy szelet volna a megengedett mennyiség kenyérből, az se épp burgonyás.

Hozzávalók:

20 dkg burgonya főzve
3 dkg vaj
1 cs szárított élesztő
40 dkg liszt
1 tk só
1,2 dl főzővíz a krumpliról




A megfőtt burgonyát a vajjal összetörtem, az élesztőt elkevertem a langyos főzővízben, a lisztet és a sót összekevertem. Az egészet jól összedolgoztam, és tíz percig dagasztottam. Szép selymes tésztát kaptam. Lefedve hagytam állni 1,5 óra helyett 4-et, amikoris átgyúrtam picit, a tetejét bevagdostam a cipónak, megpaskoltam vízzel és 250 fokon megsütöttem 30 perc alatt sütőpapíros tepsin.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése