2012. március 3., szombat

55. nap

Keményítő nap

Kukoricadarából főztem polentát. Annyit sikerült lemérnem, hogy háromszoros vízmennyiséget forralok sóval, majd beleöntöm a kukoricadarát és kevergetem, amíg felissza az összes vizet, ekkor adok hozzá sok vajat és szerecsendiót. Ehhez volt kedvem, meg egy kis krumplihoz estére.

Sütöttem viszont perecet, mert szeretik a gyerekek.

50 dkg liszt
1 kk só
2,5 dl víz
1 csapott ek cukor
1 csomag szárított élesztő

Az élesztőt felfuttattam a cukros vízben, majd összegyúrtam a sós liszttel. Pihentettem, míg duplájára kelt, és 6 részre osztottam. Sodortam belőle hosszú kígyókat, majd feltekertem. 200 fokos sütőben sütöttem barnára légkeverés mellett.
Kívül keménynek tűnik a tésztája, de csak ropogós, belül pedig nagyon puha.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése