2012. február 22., szerda

45. nap

Fehérje nap

Ma fasírtot ettem, salátát, és egy jó kis szendvicset a frissen sütött kenyeremből. Ez a kenyér az eddigi legjobbak között szerepelhet! Ennek a receptje következik:

Este bekevertem 450 gramm lisztet (teljes kiőrlésű rozsliszt, graham liszt, fehér liszt egyenlő arányú keveréke), kb. 3,5 dl vizet, 1,5 tk. sót és 2 gramm szárított élesztőt. Jó folyós lett, mint a galuska tésztája. Éjszaka ez lefedve pihent, illetve kovászolódott. Reggel sok liszttel megszórt deszkán meghajtogattam a ragacsos masszát, majd újabb 30 percet pihentettem. Közben begyújtottam a sütőt 250 fokra egy kisebb pataki tállal (jénai is lehet, nem kell kikenni, kibélelni), amibe beletettem a kenyértésztát, lefedtem, így sütöttem 35 percet, majd fedő nélkül 15-öt. Ezt inkább 40-15-re fogom módosítani, de különben ropogós héjú, puha kenyér lett belőle. Jóféle boltit is veri.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése