2012. február 6., hétfő

31. nap

Szénhidrát nap

Lelkesen vártam, mert a múltkori családi összejövetelről halomba álltak a finom sütemények. Csináltam sósnak lecsós tarhonyát. Mélyhűtőből vettem elő házi lecsót, és összefőztem a puhuló tarhonyával. Isteni jó!


Sajttorta már nem volt, de azért leírom, miből készült.

A tészta alja:
25 dkg glutén mentes keksz darálva
12 dkg olvasztott vaj

Összegyúrtam és kilapogattam a sütőpapíros forma aljára. Hűtőbe tettem, amíg kikevertem a tetejét.

700 g natúr sajtkrém
15 dkg porcukor
2 ek étkezési keményítő
1 citrom héja
1/2 citrom leve
1 dl tejszín
1 dl tejföl
3 tojás sárgája
2 egész tojás

Minden jó szobahős volt, összekevertem, és ráöntöttem a tésztára. Vízfürdőben sütöttem, és toltam bele vajkaramellákat is az elején, ezek lesüllyedtek, inkább a vége felé érdemes megpróbálni.180 fokon sült 50 percig, de legközelebb megpróbálom vízfürdő nélkül.


A karamell öntet, a kép alján az a barna lötty 22 dkg cukor olvasztva, karamellizálva, 6 ek vajjal elkeverve és 1 dl tejszínnel higítva. Ha kihűl, kettéválik, másik receptet kell szereznem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése