2012. február 11., szombat

36. nap

Gyümölcs nap

Semmi érdekes kaja a mai napra. Inkább leírom, milyen fánkot sütöttem még tegnap a szénhidrát napra.

Skolebrod - svéd fánk sütőben sütve



300 g liszt
45g cukor
50 g vaj olvasztva
15g friss élesztő(kicsit több mint fél zacskó szárított)
175 ml tej
1 tk őrölt kardamom

Sárga krém:
250 ml tej
25 g cukor
3 tojássárga

A fánkhoz a langyos tejben felfuttatom az élesztőt kevés cukorral. A maradék cukrot, lisztet, kardamomot összekeverem, összegyúrom az élesztős tejjel és a vajjal. 1 órát hagyom kelni. 12 db ba vágtam, korongokat formáztam a közepükön mélyedéssel. Ebbe kanalaztam a sárga krémből. 230 fokon 10-12 perc alatt sül meg.

A sárgakrémhez felforraltam a tejet, közben a tojássárgákat kikevertem a cukorral. Elegyítettem a tejet és a cukros tojást, és visszatettem kis lángra összefőzni. Ha már sűrű, kanalazhatom is a fánk közepébe és már mehet is a sütőbe.
Elvileg lehet még cukormázat kenni a szélére porcukorból és vízből, meg lehet szórni kókuszreszelékkel, de én ettől most eltekintettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése