2012. június 24., vasárnap

lassú zöldségleves

Hozzávalók 4 tányérhoz:
1 csokor újhagyma
2 szál fehérrépa
5 gerezd fokhagyma
2 pici cukkíni
2 ek vaj
2 ek olívaolaj
2 ek paradicsom püré
só, bors
1 ek sűrű balzsamecet
friss tárkony
1 babkonzerv (nekem vörös bab volt, de bármelyik megteszi)
A hagymát vékony karikákra vágtam, és a zöldjéből is tettem bele bőven. A répát felkarikáztam a cukkínivel együtt. Mindent ledinszteltem a vaj és olaj keverékén. Picit sóztam, borsoztam, majd felöntöttem vízzel, elkevertem a paradicsompürével, és hozzáöntöttem a babot.
Lefedtem, és magára hagytam. Amikor megfőtt volna, rozskenyérre szedtem volna a forró leves, és kevés parmezánt szórtam volna a tetejére.
Ehhez képest megkóstoltam, és úgy éreztem, hogy kell bele egy kevés ecet és tárkony. A batól nagyok kellemesen kérmes lett. Mi Gáborral tettünk még chilit. Tálalásnál meglocsoltam egy kevés olíva olajjal. Gondolom nem szükséges 2,5 óráig főzni, biztosan kellően szétfő 1-1,5 óra alatt is :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése