2012. június 24., vasárnap

Citromos cukkini leves

Alig van benne kalória, kellemesen savanykás, hidegen is fogyasztható, de legjobb langyosan. Közeledik a cukkini szezon, és a most kapható zsenge kis zöldségekből isteni leves készíthető, ami különösen jól esik ezeken a forró napokon.
Ha nem lenne ennyire meleg, akkor chilit is tennék bele, de ez most kimaradt.
Hozzávalók:
2 kicsi cukkíni (30-40 dkg a kettő)
2 fej hagyma
4 dl kefir
olívaolaj
1 citrom leve, és héja
só, bors
tárkony
A hagymát karikákra vágtam, olajon megfonnyasztottam, sóztam. Közben a nagylyukú reszelőn lereszeltem a cukkínit, és rádobtam a hagymára. Kicsit kevergettem, amíg összeesett. Sóztam, borsoztam, ráreszeltem a citrom héját, felöntöttem két liter vízzel, belenyomtam a citromlevet, és felöntöttem a kefirrel. Összeforraltam, és rászórtam a tárkonyt. Szerintem nem kell habarni, de aki a sűrűbb leveseket szereti, az keverhet a kefirhez egy kanál lisztet, sőt kefir helyett használhat tejfölt, vagy tejszínt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése