2012. április 14., szombat

82. nap - Répatorta húsvét után

Szénhidrát nap

Egy sós: maradék húsleves cérnametélttel
Egy csomó édes: étcsokis Lindt csokinyuszi (majdnem 10 dkg) és egy kis répatorta.

2 közepes sárgarépa reszelve
3 tojás
175 ml olaj
200 g porcukor (én kristálycukrot használtam)
100 g apróra vágott dió (nálam mandula volt itthon)
200 g liszt
1,5 kk sütőpor
1,5 kk szódabikarbóna
1,5 kk fahéj
1 kk őrölt gyömbér (nekem volt az 1,5 is, nem ártott neki)
1 csipet só


  1. A tojásokat villával felvertem, a lisztet a fűszerekkel elkevertem, az olajat és a cukrot jól kikevertem.
  2. Az olajos cukorba öntöttem a répát, a mandulát/diót, elkevertem, majd beleszitáltam (na jó, én csak kevertem) a lisztet. A masszát egész kicsi tepsibe (27x18cm) öntöttem, amit előtte sütőpapírral béleltem ki. 180 fokon sütöttem 45 percet. Érdemes tűpróbát végezni. 
  3. A tetejére 50g porcukor, 200g mascarpone 1 ek citromlé, és fél kiskanál vaníliaaaroma keverékét lehet simítani. Én ezzel nem foglalkoztam, majd egyszer megcsinálom így is.


A cukrot ki fogom cserélni barna cukorra, szerintem itt jól érvényesülne az íze. Kerek formában sütve szülinapi torta is lehet, főleg megkenve a mascarponés krémmel, megdíszítve dióval, mandulával, marcipán répával, esetleg reszelt nyers sárgarépával.

Zárásnak ettem pestós tésztát, ennyi édeset nem bírnék másképp.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése