2012. december 26., szerda

Pulyka egészben

Szombat reggel beálltam a piacon a henteshez várakozók sorába, és örömmel konstatáltam, van bébipulyka. Mikor bejutottam, láttam, hogy csak egy 8 kilós óriás van a hűtőpultban, amit jobb híján bevállaltam. Cipeltem haza, mint valami tetemet, nézegettük, kerülgettük, de végül megsütöttem egyben. Tölteléket nem kapott, mert a sütési idő így is majdnem 6 óra volt. Amit sikerült kiderítenem a műfajjal kapcsolatban, hogy 160 fokon érdemes sütni, kilónként 40 percet kell számolni, plusz 20 percet, és az utolsó egy órában vettem le róla az alufóliát. Nem tettem alá semmit, csak a bőrét és a belsejét sóztam, borsoztam bőségesen, illetve olajat kenegettem rá az elején. A szárnyát a háta alá feszítettem, mint amikor az ember tarkóra teszi a kezét. A combokat zsineggel érdemes összehúzni, én sajnos nem találtam hozzá spárgát. A belsejébe tömtem egy rakás kakukkfüvet és fokhagymát. A melle bőre alá érdemes vajat kenni vastagon. Amúgy nem sok munka, sok sütési idő, és rengeteg hús jellemzi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése