2012. december 21., péntek

Kandírozott narancs

Gyorsan, egyszerűen elkészíthető a kandírozott narancs. Mindenképpen ezt szeretnék tenni a panettonéba karácsonykor.

Hozzávalók:
4 nagy szép (kezeletlen) héjú narancs
A héj súlyával azonos mennyiségű kristálycukor
1,5 dl víz

A vizet a cukorral sziruppá főzöm. Közben a narancsok héját lehámozom, összevágom. A héjat forrásban lévő vízbe dobom és 5 percig főzöm. Leszűröm, majd leöblítem hideg vízzel. A habosan forrdogáló szirupba teszem végül, és kb. 20 perc alatt a felére elforralom a levét. Hagyom kihűlni, majd kiszedem száradni rácsra és szárítom még legalább 24 órát.

Tanácsok a hámozáshoz:
Először érdemes a narancsoknak a 2 végét - már ha van ilyen egy gömbnek - levágni, majd körben egy éles késsel bevágni, mint a hosszúsági fokokat. Kb. 6-8 cikkre érdemes osztani. Én a fehér húst egy élesebb szélű kis kanállal kapargattam ki. A maradék héjakat összerendeztem 3-4 db-os kupacokba, és a keskenyebbik felüktől indulva vágtam vékony gyufaszál formára. Ez elég hamar megvolt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése