2012. december 4., kedd

Fahéjas csomó

Kenyér helyett vacsorára készítettem, hogy ne legyen olyan unalmas a menü.

450g fehér liszt
1,5 teáskanál só
2 csapott teáskanál cukor
1 cs szárított élesztő
2 teáskanál fahéj
25 g vaj
275 ml tej
25 g mazsola (nekem vörös áfonya volt itthon)
1 tojás

A száraz összetevőket elkevertem, majd a vajat is belemorzsoltam. Jöhetett a tej és a mazsola. Amikor mindent jó alaposan összegyúrtam, félretettem pihenni a tésztát minimum 1 órára. Amikor megkelt a duplájára, kinyomkodtam belőle a levegőt, hengeresre formáztam, és 16 korongra osztottam. Kígyót sodortam belőlük, és csomót kötöttem. Megkentem tojással, hagytam kelni vagy 20 percet, és 200 fokon 15 perc alatt készre sütöttem. Nem túl édes, vajjal, lekvárral, mézzel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése