2012. szeptember 23., vasárnap

A jó tészta

Ez a bejegyzés csak arról szól, szerintem hogy kell a tésztát kifőzni. Mindenki másra esküszik, én erre:

Jó nagy fazékba teszek fel forró vizet főni. Amikor lobog, teszek bele sót. Jöhet a tészta. Amikor beletettem, megkeverem, ezt néha menet közben is eljátszom, hogy ne ragadjanak össze a tésztadarabok. Amikor a leírás szerinti idő közeleg, kikapok egy darabot, jól lehűtöm és megkóstolom. Az al dente spagetti közepén van például egy kicsi világosabb pont, ha ketté törjük. Akkor jó. Az igazi olasz durum tésztát - megjegyzem - még sosem sikerült túlfőznöm. Ha jó a tészta, hideg vízzel alaposan átöblítem. Ha jól lemossuk a tésztáról a keményítőt, akkor nem tapad össze. Nem kell olaj se a vízbe, se a tésztára utána. Én erre esküszöm, mások másra. Mindenki döntse el maga, melyik verzió a szimpatikusabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése