2013. május 8., szerda

Amikor a fasírtgolyó már unalmas

Szó érte a ház elejét, megjegyzem joggal. Régen írtam már ki receptet, pedig főzök rendületlenül, csak kicsit elhatalmasodtak a kötelezettségek.

Történt egy alkalommal, hogy bekevertem a fasírtnak valót, de nem volt kedvem golyókat formázni. Előszedtem a hurkapálcákat, és rányomkodtam.

Fasírthoz általában a következőket gyúrom össze:

500g marha- vagy pulykadarálthús
1 nagy fej hagyma apróra vágva
4-5 ek zsemlemorzsa
1 tojás

1 tk piros paprika
só, bors, majoranna

Olykor teszek bele borsmentát, fahéjat, esetleg joghurtot a tojás helyett. Oregánóval,mustárral, zsályával, rozmaringgal, vegyes hússal is működik. A fasírt azért jó, mert bárhogy variálható. A legegyszerűbb verzió is ugyanolyan jó. Olajban sütöttem, de ismerek olyat is, aki muffin-formában készíti, vagy csak sütőben tepsiben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése