2015. május 6., szerda

Vegán rakottas

Új mániám, hogy megpróbálok kevesebb állati fehérjét bevinni. Nem mondok le a húsról, de ismerkedem más jellegű ételekkel. Ezt magam kreáltam, és ízlett. Milyen meglepő, eltalálom a saját ízlésemet!
 Van egy 2 dl-s aventes poharam, abban szoktam mérni, ha angolszász recept az alap. Ez mondjuk nem az, de attól még ezzel mértem le a kölest.

1 csésze (ami valójában kisebb a csészénél) kölest főztem meg 2-szeres vízben pici sóval kb. 15 perc alatt.

Egy 450 g-os fagyasztott brokkolit kókuszzsíron 1 fej hagymával fedő alatt megpároltam. A végefelé öntöttem rá 2 dl kókusztejet, és megszórtam curryporral, cayenne borssal és chilipehellyel. Só ebbe is kell egy pici.

Felkockáztam 30 dkg tofut, ezt érdemes jobban megsózni, mert nem sok íze van enélkül.

Rétegeztem végül: alulra köles, rá tofu, felulre brokkolis ragu. Karikázott paradicsommal fedtem be. 40-50 percet sütöttem 180 fokon. Nekem bejött.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése